Behoud je Zen bij het (thuis)werken

Behoud je Zen bij het (thuis)werken

Phizz gelooft dat wellness verder gaat dan fysieke gezondheid alleen. We spraken met Phizz-vriend en meditatieleraar Nick DiMattina om ons inzichten te geven over hoe je de zen kunt behouden, of je nu thuis werkt of op kantoor.

Hierbij zijn inzichten.

Heb je de laatste tijd moeite gehad om je rust te bewaren temidden van de chaos? Je bent niet alleen. Werken op afstand is de nieuwe norm geworden, geïsoleerd van onze collega's en vrienden. Voortdurend 'ingeplugd' zijn heeft geleid tot een toename van stress en vermoeidheid.

Voor onze mondhygiëne poetsen we twee keer per dag onze tanden.

We trainen dagelijks voor onze lichamelijke gezondheid.

Maar hoe zit het met onze mentale gezondheid? Wat doe je elke dag om je zen te voelen? Een dagelijkse meditatie oefening is misschien wel de oplossing die je zoekt.

Hier zijn enkele suggesties voor een dagelijkse mentale oefening die je stresslevel zal verminderen en je energiek zult laten voelen:

1.Bepaal je focus.

Waar focus is, stroomt energie. Vraag je aan het begin van elke werkdag af: "hoe wil ik me vandaag voelen?" Kalm, gecentreerd, helder, energiek, geïnspireerd? Schrijf het op in een dagboek of een notitie. Het instellen van deze focus en intentie brengt je krachtig in lijn met de staat hoe je je die dag wil voelen.

2. Creëer ruimte om af te schakelen.

Maak een specifieke tijd vrij in je agenda om de echt even uit en af te schakelen en met jezelf en je gevoel te verbinden. Maak van je dagelijkse meditatie de belangrijkste bijeenkomst van je dag, want het laadt je persoonlijke batterijen op.

3. Meditatie.

Er zijn veel verschillende soorten meditatietechnieken die je kunt oefenen. Om je op weg te helpen, download je een meditatie-app (zoals Calm of Headspace) of leer je een techniek van een gekwalificeerde meditatieleraar (ik geef elke twee weken een online meditatiecursus). De meest basale vorm van meditatie is een ademhaling bewustzijn techniek. Ga zitten met je rug rechtop en je onderrug ondersteund. Sluit je ogen. Word je bewust van je ademhaling en merk gewoon op hoe je gedachten af ​​en toe afdwalen en terugkomen naar je ademhaling. Doe dit gedurende 5-10 minuten.

4. Wees dankbaar.

Denk rustig na of pak je dagboek en noteer minimaal 5 dingen waar je dankbaar voor bent. Hierdoor komen serotonine en dopamine vrij - de stemmingsverbeterende neurotransmitters waardoor we ons gelukkig en vervuld voelen.

5. Plan een (virtuele) gesprek
We verlangen naar menselijke contact tijdens isolatie, dus plan een virtuele vergadering met een collega om te bespreken hoe ze omgaan met alle veranderingen om ons heen, in deze gekke tijden. Ons doel hier is om gewoon naar elkaar te luisteren en onze emoties te uiten, zodat we niets opkroppen. Dit te delen geeft je een vrijer gevoel.

Samenvattend zal het hebben van een dagelijkse meditatie oefening je:
  • Je stress en vermoeidheid verminderen;
  • Je energie verhogen;
  • Je mentale focus verhogen om nog meer doelen te behalen!

Nick is een meditatiedocent en zelfbeheersing coach gevestigd in Byron Bay, Australië. Hij geeft zijn cliënten tools en technieken die hen in staat stellen hun eigen persoonlijke ontwikkeling te stimuleren, angst te overwinnen en hun ware zelf te realiseren. Je kunt hem volgen op Instagram @nickdimattina.