Voedingsdeskundige tips om weer in vorm te komen

Voedingsdeskundige tips om weer in vorm te komen

Dieet en voeding spelen een grote rol in je fitnessroutine. Voor advies over hoe je goed kunt eten terwijl je terugkeert naar de sportschool of teamsporten herstart na een onderbreking, gingen we ons tot onze vertrouwde vrienden bij RugbyGrub, Harry Elrington & Theo Brophy Clews, in gesprek. Als twee professionele rugbyspelers staat goed eten voorop, en ze gebruiken hun platform om hun kennis van eten voor prestaties te delen. RugbyGrub gaat uit van de overtuiging dat een gezond en effectief dieet lekker, goedkoop en eenvoudig kan zijn.

    Hieronder hun top 3 tips om weer aan de slag te gaan:

    1. Begin met trainen en oefen in een gehydrateerde staat. Als je je sessie gehydrateerd begint, zal dit de negatieve effecten van uitdroging compenseren. Drink nadat je bent begonnen als je dorst hebt om gehydrateerd te blijven. Een van onze belangrijkste technieken is het gebruik van hydratatietabletten voor en na de training, zoals Phizz - die hebben de neiging om voor ons te werken! Het controleren van je urinekleur is ook een goede indicator van hoe gehydrateerd je bent.

    2. Zorg voor voldoende energie. Als je de juiste hoeveelheid energie in je dieet hebt, kunt je optimaal presteren in de sportschool of op het trainingsveld. Wanneer je weer begint met trainen, heeft je lichaam meer energie nodig dan normaal om optimaal te presteren en je resultaten te verbeteren. Dit is vooral belangrijk wanneer je je training afstemt op andere verplichtingen, zoals werk. Om de energie in je dieet een boost te geven, voeg je wat meer koolhydraten toe aan je volgende pre-trainingsmaaltijd om je van de nodige brandstof te voorzien.

    3. Kook slim. Wanneer je meer gaat trainen, kun je door vooraf je maaltijden te plannen, precies weten wat je verbruikt en kun je van tevoren plannen wat je nodig hebt bij het inkopen. Dit is waar ‘slim koken’ de sleutel wordt. Door van tevoren in batch te koken en meer voedsel te bereiden, kun je maaltijden in de koelkast bewaren of ze gemakkelijk uit de vriezer halen, precies wanneer je ze snel nodig hebt. Als je na een lange dag minder tijd of energie hebt, zorgt het voorhanden hebben van voedsel ervoor dat je voldoende energie hebt voor je training en dat je na een sessie ook zo snel mogelijk kunt herstellen. Hierdoor kun je niet alleen beter herstellen, maar heb je ook meer tijd in de dag om andere dingen te doen.

    Voor meer gemakkelijk te volgen (en geniale!) voedingstips zoals deze, volg deze gasten op Instagram @rugbygrub of bekijk hun website op www.rugbygrub.com.